نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

کوه نخودی میزبان همایش بزرگ کوهنوردی

کوهنوردی

مدیر پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان گفت: به منظور ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان اصفهانی، همایش بزرگ کوهنوردی - جمعه یک تیرماه- در کوه نخودی برگزار می‌شود.

وحید صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی انسان، شاد زیستن است که در پرتو آن با رسیدن به تعادل روحی، خود و جامعه‌اش را به سلامت و پویایی رهنمون می‌کند.


وی افزود: پارک کوهستانی و طبیعی اشراق که‌ در شرق کلان‌شهر اصفهان و دامنه کوه نخودی و در مجاورت شهر رویاها واقع شده است، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد شادی و نشاط در بین شهروندان است.

مدیر پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان ادامه داد: عملکرد و کارکرد این پارک، جنگلی و کوهستانی، گردشگری طبیعت محور، گذران اوقات فراغت، تفریح و تفرج سالم، کوه گشت و... است.

صلواتی با بیان اینکه در نظر داریم با اقدامات موثر و مفید تحرک، شادمانی و پویایی را به شهروندان در شرق اصفهان هدیه کنیم، اضافه کرد: نیاز به شور و هیجان را در پیروزی اخیر تیم ملی فوتبال در جام جهانی در کوه صفه مشاهده کردیم که چقدر شادمانی برای جوانان


وی خاطرنشان کرد: به منظور معرفی ظرفیت بالقوه شرق اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های موجود به همت گروه کوهنوری کرکس، شهرداری مناطق ۴ ، ۱۵ و مدیریت پارک طبیعی شرق صبح - جمعه یک تیرماه- همایش بزرگ کوهنوری در کوه نخودی برگزار خواهد شد. لازم و در نهایت امیدبخش است.

مدیر پارک طبیعی شرق اصفهان عنوان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این همایش بزرگ می‌توانند از طریق مجموعه فرهنگی تفریحی باغ طوبی یا مجموعه فرهنگی کوثر ثبت نام کنند.

 

 کوتاه از شهر

نخستین برنامه کوهگشت در پردیس شرق
مدیر پارک طبیعی شرق گفت: به منظور معرفی ظرفیت بالقوه شرق اصفهان و استفاده از ظرفیت های موجود، به همت گروه کوهنوری کرکس، شهرداری مناطق 15 و 4 و مدیریت پارک طبیعی شرق، جمعه این هفته( 1 تیرماه 97 ساعت 30/6 صبح) همایش بزرگ کوهنوری در کوه نخودی برگزار می شود. وحید صلواتی با تاکید بر اینکه مدیریت این مجموعه امیدوار است با اقدامات موثر و مفید بتواند تحرک، شادمانی و پویایی را به شهروندان در شرق اصفهان هدیه کند، ادامه داد: در دنیای پراضطراب و پرتلاطم امروز، آرامش و داشتن خیالی آسوده، نعمتی است که همگان آرزوی آن را دارند. در واقع، یکی از نیازهای اساسی انسان، فعال بودن و شاد زیستن است که در پرتو آن، با رسیدن به تعادل روحی، خود و جامعه اش را به سلامت و پویایی رهنمون می شود. در همین راستا همگان نیاز به شور و هیجان را در پیروزی اخیر تیم ملی فوتبال مشاهده کردیم که تا چه اندازه شادمانی برای جوانان لازم و نهایتا امیدبخش است و چقدر خانواده ها همراهی و همکای خوبی با مجموعه برگزار کننده داشتند. پارک طبیعی شرق،‌ در منتهی الیه شرق کلانشهر اصفهان و در حریم مناطق 4 و 6 و 15 شهرداری اصفهان واقع شده است، کلی راضی پارک طبیعی شرق 3500 هکتار است، کوه نخودی در پردیس شرق، چون نگینی در شرق اصفهان می درخشد و چشم انداز فوق‌العاده زیبایی را از شهر اصفهان در اختیار ناظرین قرار می دهد. پارک کوهستانی اشراق، با مساحت تقریبی 40 هکتار، در محدوده پارک طبیعی شرق و در دامنه کوه نخودی و در مجاورت شهررویاها واقع است. دسترسی این پارک از طریق کمربندی جنوب شرقی است که قسمتی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان محسوب می شود. عملکرد و کارکرد این پارک، جنگلی و کوهستانی، گردشگری طبیعت محور، گذران اوقات فراغت سال، تفریح و تفرج سالم، کوه گشت و... است. در پارک کوهستانی اشراق، عناصر خدمات مورد نیاز، همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، مرکز امداد و نجات، مقر نیروی انتظامی، عناصر رفاهی و تفریحی و... پیش بینی شده است. علاقه‌مندان برای حضور می‌توانند در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ طوبی یا مجموعه فرهنگی کوثر برای حضور ثبت نام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.