نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

گفتگو با لیلا مصحف از قهرمانان دو و میدانی -سال 1377

     چگونه یک اتفاق ساده از «لیلا» یک قهرمان ساخت؟



لیلا مُصحِف، متولد ١٣٦٠، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، فرزند آخر مرحوم عبدالعلی مصحف از مدیران موفق کشور، از کودکی در دو و میدانی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال ٧٦ به عنوان یار ذخیره به تیم ملی بانوان دعوت شد و در فروردین ماه ٧٧ رسما پیراهن تیم ملی دو و میدانی رو به تن کرد و با قابلیت ها و استعدادی که داشت سالها در دوی سرعت مدعی بزرگ در این رشته بود. برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی داریم.


مصاحبه زیر از ایشان در روزنامه  صبح خانواده در روز یکشنبه 4مرداد سال 1377 منتشر شد، که عینا درج بازخوانی می شود:


 


         سومین جشنوارۀ فرهنگی، ورزشی بانوان شهرهای تابعه استان تهران، با درخشش چند دختر جوان از کرج همراه بود، در صدر تمامی اینان، دختر جوانی به نام «لیلا مُصحف» قرار گرفت که در دو و میدانی سه عنوان قهرمانی در دوهای 100متر، 200 متر و امدادی به دست آورد و عنوان: قهرمان، قهرمانان را به خود اختصاص داد.

«لیلا» که برای حضور در تمرین­ها، هفته ای سه روز باید مسافت بعیدی را از یکی از شهرک های اطراف کرج تا تهران (ورزشگاه شهید کشوری) طی کند، از یکی از فرصت های به دست آمده استفاده کرد و در دفتر روزنامه ما به گفت و گو نشست.

این دختر 17سالۀ کرجی از تلاشهای پدر و مادرش برای رسیدن او به مرز قهرمانی به نیکی یاد می کند و می­گوید: شاید تعجب کنید که یک اتفاق ساده باعث شد تا من به دو و میدانی روی آورم.

یک روز وقتی کلاس چهارم دبستان بودم همراه با یکی از دوستانم که در دو و میدانی در سطح منطقه مسابقه داشت به ورزشگاه شهید کشوری رفتم.

دوستم به او گفت: فراموش نکنی که فردا به ورشگاه شهید کشوری بیایی؟ من تصور کردم که روی سخن او با من است، فردای آن روز، مادر و پدرم را وادار کردم تا مرا به ورزشگاه ببرند، وقتی به مسئولان گفتم برای حضور در مسابقه آمده ام، به علت آنکه اسمم در لیست نبود، مرا نپذیرفتند اما من آن قدر گریه کردم تا آنها موافقت کردند که در دو 60متر شرکت کنم، آن روز در آن رقابت چهارم شدم، در حالی که هیچ گونه آمادگی قبلی برای حضور در این رقابت نداشتم و این در حقیقت همان نقطه شروع فعالیتهای ورزشی من بود.

حقیقت آنکه من در ابتدا زیاد از دو و میدانی خوشم نمی آمد، اما حالا سخت به آن علاقه مند شده ام.

در حال حاضر عضو باشگاه شهید کشوری هستم و هفته ای سه روز برای آمادگی بیشتر به تمرین می پردازم و نیز برای ارتقاء سطح کیفی کار خودم فیلم های آموزشی ماهواره ای از تمرین های قهرمانان بزرگ دو و میدان را که آموزش و پرورش و یا مدرسه برایمان تهیه می کنم، می بینم.

به نقش خانواده اش در دستیابی او به عنوان های قهرمانی اشاره می کند و نظرش را در این مورد جویا می شویم، می گوید: خانواده ام برای پیشرفت من از هیچ کوششی دریغ نکردند.

آنها برای اینکه من بتوانم به این عنوان ها برسم سرمایه گذاری کردند و حامی و پشتوانه خوبی بودند.

این روزها ورزش کردن هزینه سنگینی دربر دارد، برای خرید یک جفت کفش مخصوص دو و میدنی خانواده من 36هزار تومان می پردازند، این حالا جزیی از هزینه هایی است که آنها متحمل می شوند، تا دخترشان چند مدال در ویترین افتخارات خود داشته باشد، بسیاری هزینه های جنبی برای ورزش کردن و رسیدن به مرز قهرمانی وجود دارد که در اینجا اشاره به آنها ضروری به نظر نمی رسد.

«لیلا مصحف» 7سال است در دو و میدانی فعالیت دارد، سال 1376 به عنوان یار ذخیره به تیم ملی بانوان دعوت شد و در فروردین ماه امسال رسما پیراهن تیم ملی دو و میدانی را به تن کرد و با قابلیت ها و استعدادهایی که در او سراغ داریم او سالها در دوهای سرعت یک مدعی بزرگ برای پوشیدن پیراهن تیم ملی خواهد بود.




درج شده در روزنامه ابرار ورزشی: 5مردادماه 1377 – شماره1321



حضور تیم توابع تهران در رقابتهای قهرمانی کشور



هیأت دو و میدان استان تهران، امسال برای نخستین بار تیم توابع را به شکل مستقل و جداگانه راهی مسابقات قهرمانی کشور خواهد کرد، در این دوره از مسابقات حضور دوندگان زبده ای چون: لیلا مصحف، فرشته فشی، سهیلا یوسفی، الهام راسمی، معصوم حسینی و اعظم امین رنجبر، رونقی خاص به مسابقات داده بود و مسؤولین دو و میدان را بر آن داشت که تیم توابع را در رقابت های کشوری که شهریورماه احتمالا در تهران برگزار می شود شرکت دهد.