نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

مدیران پارک طبیعی شرق اصفهان از بدو تأسیس تا دیماه سال 1400

مدیران مدیریت پارک طبیعی شرق اصفهان از بدو تأسیس

محمدرضا نیلفروشان، از شهریورماه 1384 تا اردیبهشت ماه 1385 (8ماه)

جلیل خیام باشی، از اردیبهشت ماه سال 1385 تا فروردین ماه 1390 (5سال)

مسعود فرقانی، ‌از خردادماه 1390 تا آذرماه 1392 (دو سال و 6ماه)

احمدرضا شفیعی، از آذرماه 1392 تا مهرماه 1394 (یک سال و 10 ماه)

مسعود نریمانی، از آبانماه 1394 تا فروردین ماه 1397 (دو سال و 6ماه)

وحید صلواتی، از اردیبهشت ماه 1397 تا پایان دیماه 1400 (سه سال و 9 ماه)


معرفی پارک طبیعی شرق اصفهان:

پارک طبیعی شرق، با حدود 1000 هکتار (از 3700 هکتار فضای سبز شهرداری اصفهان)  حدود یک چهارم مساحت فضای سبز در اختیار شهرداری اصفهان را شامل می‌شود. از کارخانه قند و از حاشیه گذرگاه شرق آغاز و تا رودخانه زاینده رود در منطقه فیزادان و سازمان آرامستان در مناطق 4، 6 و 15،  ادامه دارد.

با برنامه ریزی و فراهم آوری امکانات در شرق اصفهان و همچنین وجود شهربازی رویاها در کنار کوه نخودی، با اجرای طرح گردشگری پردیس اشراق (فاز۲ کوه نخودی۹) در آینده‌ای نزدیک، این محدوده به قطب گردشگری بین‌المللی تبدیل می‌شود.

عرصه ۲۴۰۰ هکتاری تحت مالکیت شهرداری در شرق اصفهان، شامل پارک خانواده ۲۴۴ هکتار، پارک کوهستانی ۳۵۲هکتار، پارک طبیعی ۹۶۹ هکتار، پارک حفاظتی ۶۱۷ هکتار و پردیس علم و فن-آوری ۲۲۳ هکتار است، در مجموع تاکنون ۷۰۰ هکتار فضای سبز جنگلی فعال احداث و ۴۰هکتار پارک کوهستانی احداث شده که به عنوان مرکز تفریحی، پیش بینی شده است.

گونه های غالب پارک جنگلی شرق شامل: کاج، زیتون، سرونقره ای،‌ زبان گنجشک، عرعر، توت، ارغوان،‌ نوش، اقاقیا، ‌بنه(پسته کوهی)، داغداغان، بلوط زاگرس، اکالیپتوس، انار، انجیر و... است.

تامین منابع آب این عرصه در ابتدا از چاه های شهرداری و شخصی، کانال آب گورت و کانال «جی شیر» انجام و سپس با توجه به کاهش آب و ضرورت استفاده پساب از تسویه خانه جنوب، ‌پساب سپاهان شهر از طریق لوله از مسیر پمپاژخانه «فیزادان» تا منبع ژئوممبران در شرق، منتقل و تأمین شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.