نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

تجلیل از اساتید خبرنگار و نویسنده آقایان: صادق هادی و محمدرضا محرابی

 عشق «صادق»، روح «هادی»




آمده بودند برای تجلیل از استادی که هم «صادق» بود و هم «هادی»؛ مردی که بیشتر خبرنگاران اصفهان فعالیت خود را مدیون اویند.


لینک خبر در باشگاه خبرنگاران جوان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهر بود و صفا؛ نشاط و محبت در چهره ها هویدا بود؛ در روزگاری که زندگی شهرنشینی سراسر اضطراب شده شاید هیچ چیزی جز دیدار بزرگترها و تجلیل از بزرگان نتواند لحظه ای غم را از چهره ها بزداید؛ دیداری که بر اساس اصل صله رحم که از سوی همه ادیان به نیکی یاد شده است، صورت گرفته است.

آمده بودند؛ جمع اندک اما مصفایی که یا از روزگاران قدیم با این استاد بزرگ رسانه همراه بودند یا پیشرفت خود را مدیون تلاش ها و درس های او بودند؛ مردی که نامش «صادق» بود و چونان نامش سال ها صادقانه قلم میزد و چونان شهرتش سال ها «هادی» خبرنگاران جوان بود.

آری؛ در این جمع 11 نفره همه روزگاری را در محضر این پیشکسوت بزرگ سپری کرده بودند و خوشحال از این گذران عمر؛ برای تجلیل از «صادق هادی» ای که هر چند در اتاق کوچکی در باشگاه خبرنگاران جوان استان اصفهان ایفای نقش می کرد اما وسعت دانش و صفای دل دریایی اش او را محدود به مکان و رسانه نمی کرد.

به چهره ها که می نگریستی تفاوت دیدگاه بود و سلیقه؛ تفاوت سن بود و دانش؛ اما یک اشتراک وجود داشت؛ همه دل در گرو «او» داشتند؛ شهرزاد بهادری (دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان)، افشین ماهوشی، وحید صلواتی، عباس زمانی (اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی)، فضل الله سلطانی، هادی زمانی، علیرضا هژبری (به ترتیب دبیرکل، دبیر علمی و دبیر کمیته اطلاع رسانی کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران)، منصور گلناری، محمدرضا مهرابی، ناصر حضوربخش (از پیشکسوتان عرصه رسانه)، غلامرضا کیهان پور (مشاور و بازرس ویژه شهردار اصفهان) و سیدمحمد طباطبایی (مدیر باشگاه خبرنگاران جوان استان اصفهان) جمع صمیمی این دیدار را تشکیل می دادند و آمده بودند تا از بیش از 30 سال فعالیت رسانه ای صادق هادی تجلیل کنند.

اما این تجلیل با دستان خالی هم نبود؛ آمده بودند تا گواهی «تعالی ارتباطات» موسسه «ژربرا»ی فرانسه را به استاد تقدیم کنند.

اما در این جمع استاد دیگری هم می درخشید که شایسته تجلیل بود؛ محمدرضا مهرابی بازرس پیشین هیئت مدیره های انجمن صنفی و خانه مطبوعات استان اصفهان.

همه لب به تجلیل گشاده بودند؛ سلطانی از زحمات استاد هادی در هیئت مدیره خانه مطبوعات تشکر کرد و مهمترین ویژگی ایشان را در این دوران تلاش برای ایجاد وفاق و همدلی میان اصحاب رسانه استان دانست.

طباطبایی با قدردانی از برگزاری این برنامه و تلاش ها و زحمات استاد هادی ابراز امیدواری کرد تا در آینده با همکاری و مشارکت همه اصحاب رسانه شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه و تربیت خبرنگاران جوان و متخصص برای جامعه باشیم.

صلواتی با اشاره به اخلاق نیکو و پسندیده استادان هادی و مهرابی از شرایط به وجود آمده برای همکاری بیشتر اصحاب رسانه ابراز خرسندی کرد و از بازرس ویژه شهردار اصفهان خواست تا بنیاد مرحوم امیرقلی امینی دوباره در اختیار مطبوعات استان به ویژه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان قرار بگیرد.

هادی زمانی با قرائت ابیاتی در وصف استاد هادی، حسن خلق، توجه به جوانان و آموزش نسل جدید را از ویژگی های ایشان برشمرد و تأکید کرد: برای توسعه اجتماعی و فرهنگی در جامعه توجه به تشکل های غیردولتی و تقویت این نهاد ها بسیار ضروری است و در کشورهای پیشرفته وجود چنین تشکل های مستقل نشان از رشد اجتماعی ایشان دارد.

و اما استادان هادی و مهرابی در پایان از حضور و همراهی همکاران رسانه ای در طول دوران مسئولیت در خانه مطبوعات و انجمن قدردانی کرده و ابراز امیدواری کردند تا با تشکیل هیئت مدیره های جدید برای رشد و ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه ها در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی گام های ارزنده تری برداشته شود.


گزارش2-  خانم بهادری

 

در آیینه صداقت با استاد صادق هادی

بهادری- احترام وتکریم پیشکسوتان در هر صنفی لازم وضروریست،  به مناسبت  نیاز نداری، کافی ست تا بهانه ایی بیاوری و با شاخه گلی که از باغچه خانه ات چیدی جسارتش را در میدان عمل بستایی .

کم نیستند مردان وزنانی که بی ادعا سالها بی هیچ چشم داشتی عمر گرانمایه را بر کف اخلاص نهاده و در جاده پرپیچ وخم یک صنف، چراغی از جان برافروختند.

انسانهایی که همیشه لبخند میزنند وهمه توانمندی خود را در راه اعتلای فرهنگ وهنر کشور هزینه میکنند.

امروز در واپسین روزهای ۹۶ افتخاری بود تا به همراه جمعی از  پیشکسوتان و فعالان عرصه رسانه ودر یک گروه یازده نفره در اتاق استاد(صادق هادی) و در محفلی صمیمی، فارغ از هر خط وخط بازی در قالب دستخطی به یاد ماندنی دنیای بزرگ فعالیت وی  را در قاب کوچک محبت به یادگار ماندگار  کنیم .

گواهی تعالی ارتباطات از موسسه(ژربرا فرانسه) مربوط به کنفرانس ملی رو یکردهای نوین روابط عمومی ایران، و لوح سپاس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان برای یک سال فعالیت ایشان در مدیریت خانه مطبوعات و ایجاد تعامل وهمکاری با تشکل های صنفی، بهانه خوبی برای غافلگیری استاد در یک عصر زمستانی با هوایی مطبوع با عطری به خلوص پاک دلهای حاضرین در جمع بود.

این عزیزان متشکل از دبیر کل، دبیر علمی ،دبیر اجرایی و دبیر کمیته اطلاع رسانی، کنفرانس ملی رویکردهای روابط عمومی ایران، به ترتیب سمت ها، فضل الله سلطانی رنانی،هادی زمانی،عباس زمانی وعلیرضا هژبری، با حضور غلامرضا کیهان پور(مشاور و بازرس ویژه شهردار اصفهان) سید محمد طباطبایی مدیر باشگاه خبرنگاران جوان ،منصور گلناری عضو هیئت موسس خانه مطبوعات،محمد رضا مهرابی پیشکسوت وبازرس انجمن صنفی  وخانه مطبوعات استان،شهزاد بهادری ،دبیر انجمن روزنامه نگاران استان اصفهان،وآقایان وحید صلواتی، افشین ماهوشی،عباس زمانی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران،ناصر حضور بخش  پیشکسوت رسانه گرد هم آمدند تا با دستانی خالی اما پر از مهر و صفا از  30سال فعالیت رسانه ایی استاد صادق هادی  تجلیل کنند.

در این روز خاطره انگیز هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان از زحمات استاد محمد رضا محرابی به عنوان بازرس دو تشکل مطبوعاتی تقدیر به عمل آوردند.

 در این جمع دوستانه، میهمانان با یاد آوری اخلاق پسندیده وحرفه ایی استاد هادی  ،تشویق اصحاب رسانه به همکاری ومشارکت را از اولویت های هدف در فرهنگ سازی وتعامل سالم بین دیگر تشکل ها دانستند.

مهندس صلواتی، همدلی صاحبان قلم را لازمه ایی  برای رشد وتعالی  همه تشکل های فرهنگی ورسانه ایی دانست واز مهندس کیهان پور در خواست باز پس گیری بنیاد امیر قلی امینی به  انجمن صنفی روزنامه نگاران استان وجامعه مطبوعاتی را خواستار شد.

کاشت نهال به یاد شهدای سانحه کشتی سانچی در کوه صفه اصفهان

کاشت نهال به یاد شهدای سانحه کشتی سانچی در کوه صفه اصفهان

لینک خبر در خبرگزاری ایمنا

مشاهده تصاویر در ایمنا

مراسم کاشت ۳۲ اصله نهال به یاد شهدای سانچی از جمله شهید میلاد آروی صبح جمعه _۱۸اسفند ماه_ با حضور پدر و جمعی از بستگان این شهید  و اعضای شورای شهر اصفهان در منطقه نمونه گردشگری صفه اصفهان برگزار شد.مراسم کاشت ۳۲ اصله نهال به یاد شهدای سانچی از جمله شهید میلاد آروی صبح جمعه _۱۸اسفند ماه_ با حضور پدر و جمعی از بستگان این شهید  و اعضای شورای شهر اصفهان در منطقه نمونه گردشگری صفه اصفهان و به همت شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان برگزار شد .