نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

به یاد مرحوم مجید انصاری

دوستی با رسالت برادرانه

✍️  وحیدصلواتی

خرم آن روز کزین منزل ویران بروم

راحت جان طلبم و زپی جانان بروم
 
⭕ آدمی در کوته مسیر زندگی، با کسانی روبرو می شود که دارای خصایص و خصال فراموش ناشدنی هستند و یاد و خاطرشان همواره در افکار و قلبها باقی می ماند. طی چند سال گذشته روانشادان: رشید اسماعیلی، محمدرضا طالبی و احمد خالقی را مظلومانه از دست دادیم، در حالی که هر کدام زحمات زیادی برای دغدغه هایی که طرح آن در زمان خودش خالی از خطر نبود، برای مردم و کشورشان متحمل شدند (روحشان شاد).

در پائیز1399 روانشاد مجید انصاری؛ پیام آور سلام و سلامتی،مهربانی، صلح و امیدهای صبحگاهی، کنشگر و فعال سیاسی و اجتماعی ما را ترک و به دیار باقی پرکشید، یکی از آن دوستان شایسته و چهره شناخته شده ای که نقشش هرگز از دل و جان نرود.
انسانی شایسته، باانگیزه و پرامید که دلی همچون آینه صاف، زلال و پاک داشت، بامحبت، دلسوز، باانصاف، کمک حال دیگران، انسانی شریف و با اخلاق که یا سکوت می کرد یا اگر به حرف می آمد دغدغه مردم، شهر و کشورش را داشت، مجید کارگشا بود، از اینکه کسی خواسته یا مشکلی داشت مشوّش و در تلاطم بود تا آن مشکل را حل کند. به هر جمعیتی جفت بدحالان و خوش حالان می گشت در یک کلام مجید برای همه بود.
فعال اقتصادی پاکیزه سرشت که با سلامت کار کرد، معتقد و عامل به کسب روزی طیب و حلال بود، از زمان شیوع بیماری کرونا به افرادی که مبتلا می شدند تمام وقت کمک می کرد، راهنمایی می کرد،دارو تهیه و ارسال می‌کرد ، سنگ تمام می گذاشت، خط و مشی او خدمت بود، پیش از شیوع بیماری، به دوستان متواضعانه سر می زد، تماس می گرفت، پیام می داد، باورش سخت بود برای خیلی ها که در پس این تماس ها و دلجویی ها هیچ نبوده جز احوال پرسی و جویای سلامت دوستان بودن!
در رفع اختلافات دوستان مجدانه و متواضعانه کوشا بود.
در همه سال های خدمتش به مردم، مبدع و مبتکر طرح ها و اقدامات موثری بود، کارهای تولیدی انجام داد، آنچه برایش مهم بود، مشارکت طرح های دانش بنیان، کارآفرینی،  خلاقیت و حمایت از حق و حقوق کارگران و افراد ضعیف بود.
در حدود یکماه بستری شاهد تلاش شبانه روزی برادر دلسوز و عزیزش آقا محسن انصاری (که خود از خیراندیشان و موسس اولین گرمخانه اصفهان در سال 1395 می باشد) بودم، با اینکه داغ خواهر دیده بود، اما انصافا از هیچ کوششی در فرایند درمان مجید فروگذار نبود.
اما چه می‌توان گفت که حُکم از آن خداست، حکمت و خواست پرودگار ورای تلاش ها،دعاها و راز و نیاز های خیل عظیم دوستدارانش بود.
با زنده یاد مجید بیش از 20 سال مراوده داشتم، از جلسات فرهنگی و سیاسی گرفته تا رفت و آمد ها و رفاقت های برادرانه. این اواخر خیلی نگران بیماران، وضعیت بیمارستان‌ها و دلال بازی ها و دستهای پشت پرده در روند درمان بود، می گفت: شما را به خدا به داد مردم برسید، وضعیت بیمارستانها خوب نیست، کادر درمان خسته شده اند.
به همسر و همراه خود که از دوران دانشجویی با او همراه شده بود، عشق می ورزید، خانواده دوست بود، همواره به بهانه ای در فرصتی از همراهی ها و زحمات همسرش می گفت، واقعا در پیگیری و احترام به والدین نمونه بود و همواره در کنار پدر بزرگوارش بود، هنوز 50 سال را تمام نکرده بود،که در شب بارانی، روز اول آذرماه پائیزی به خزان زودهنگام نشست و دیدار را به قیامت واگذاشت. خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود. پروردگار به خانواده، همسرش و فرزندانش و همه ما صبر بدهد، برای همگان طلب صبر و بردباری دارم، روحش شاد و با نیکان محشور باد

دو چیز حاصل عمر است، نام نیک و ثواب                                      وزاین دو گذری کل من علیهــــا فـــــان

برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان به صورت آنلاین


برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان به صورت آنلاین
با توجه به شیوع کرونا ، و رعایت پروتکل های بهداشتی ،در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری راس ساعت ۱۸ ،اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان جلسه خود را به صورت آنلاین برگزار نمودند .
رئوس موضوعاتی که در جلسه پیگیری و تصمیم گیری شد .
  اخذ وام از قرض الحسنه مهر با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای خبرنگارانی که در شرایط کرونا متحمل مشکلات معشیتی
شده اند.
انعقاد تفاهم نامه با آزمای شگاه یاران جهت آزمایش PCR با تخفیف ۵۰ درصد و به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان
انعقاد تفاهم نامه با کلینیک دانپزشکی یاران با ارائه وام ۴ درصد به اعضای انجمن
همچنین در این جلسه جهت چگونگی برگزاری مجمع عمومی سالیانه جهت انتخاب هیات مدیره جدید و بازرس و تعامل با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ؛ گفت و گو و تصمیم‌گیری شد .