نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

جلسه کمیته عالی پارک طبیعی شرق اصفهان

کمیته عالی پارک طبیعی شرق، به منظور نظارت بر حفظ و توسعه پارک طبیعی شرق اصفهان با وسعت 3400 هکتار وسعت و 720 هکتار فضای سبز در زمینه اکولوژی و اکوتوریسم با حضور اعضا تشکیل گردید.

اعضا و میهمانان کمیته از سمت راست:

علیرضا برهانی پور-معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها -

فروغ مرتضائی نژاد-مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز

محمد جراح کارشناس پارک طبیعی شرق اصفهان و مدیر پروژه فضای سبز نمایشگاه بین المللی سازمان پارکها و فضای سبز

سعید کورنگ بهشتی-مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی

حسین امیری-معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان

وحید صلواتی مدیر پارک طبیعی شرق

ایرج مظفر-معاون عمران شهری شهرداری اصفهان

مرتضی طهرانی-معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان

سیداحمد حسینی‌نیا-معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان

مرتضی استکی-مسئول اجرائیات پروژه پارک طبیعی شرق

سیدجلال عمرانی-رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر فضای سبز و انهار معاونت خدمات شهری

رضا اخوان-مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان

محمد عیدی-معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

سید جمال خلفائیان-مسئول فضای سبز پروژه پارک طبیعی شرق

ر

برگزاری مسابقات لیگ اسکیت آلپاین استان اصفهان

برگزاری لیگ استانی اسکیت آلپاین

در پردیس اشراق

لینک خبر در روزنامه اصفهان زیبا

تصاویر خبر در خبرگزاری ایمنا

متن خبر در خبرگزاری ایمنا


رقابت های لیگ استانی اسکیت آلپاین برای نخستین بار در سه مرحله برگزار می شود که پردیس اشراق، (دامنه کوه نخودی، جنب شهررویاها) میزبانی مرحله اول را بر عهده دارد.

وحید صلواتی مدیر پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان،‌ در گفت گو با اصفهان زیبا با اعلام این مطلب، در ابتدا با اشاره به سابقه رشته اسکیت در ایران از فعالیت آن از سال 84 خبر داده و می گوید: رشته های زیادی زیرمجموعه فدارسیون اسکیت هستند که اسکیت آلپاین نیز یکی از مهیج ترین این رشته ها است.

وی با بیان اینکه در رشته اسکیت آلپاین، ورزشکار از موانع تعیین شده عبور کرده و سرعت در عبور از موانع، برنده را معرفی میکند، ادامه می دهد: این رشته چند سالی است که در کشورمان فعال شده و اصفهان در آن پیشگام بوده و بیشترین عناوین آن توسط ورزشکاران اصفهان به دست آمده است.

رقابت‌های مسابقات لیگ اسکیت آلپاین برای نخستین‌بار در ایران با حمایت رئیس فدراسیون و مسؤولان هیأت اسکیت برگزار و نفرات برتر مشخص خواهند شدند،‌ این مسابقات به‌ صورت حرفه‌ای و با استقبال ورزشکاران برگزار خواهد شد و نویدبخش آینده خوب برای رشته اسکیت آلپاین خواهد بود.

به گفته صلواتی، تا کنون سه دوره مسابقات اسکیت آلپاین در اصفهان برگزار شده که دوره اول در قالب دسته جات آزاد در بهمن سال 95 در پارک صفه، دوره دوم در اسفندماه سال 1396 در پارک سپاهان شهر و دوره سوم در قالب مسابقات قهرمانی استان در مرداد 1396 جاده سلامت ناژوان به انجام رسید.

مدیر پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان ادامه می دهد: در دوره مدیریت جدید شهری،‌ افزایش نشاط عمومی و ایجاد امید بین شهروندان به ویژه جوانان در دستور کار است و با توجه به پتانسیل های طبیعی منطقه شرق تصمیم گرفتیم با همکاری هیات اسکیت استان اصفهان، ‌لیگ استانی اسکیت آلپاین را بر پا کنیم.

صلواتی می افزاید: اسکیت آلپاین در شیب پنج تا 15 درجه برگزار می شود و پس از بررسی کارشناسی، دامنه کوه نخودی برای میزبانی این رویداد ورزشی، مناسب تشخصیص داده شد و فرصت مناسبی است تا ضمن برگزاری لیگ توجه افکار عمومی و خانواده به شرق اصفهان معطوف شود.

به گفته وی، برگزاری گروه کوهنوردی در قالب خانوادگی در پردیس اشراق کوه نخوردی با استقبال خوبی مواجه شد و تجربه موفقی را رقم زد.

مرحله لیگ استانی اسکیت آلپاین جمعه  16 آذرماه در دامنه کوه نخودی برگزار شده و پس از انجام مرحله اول و ارزیابی فنی، در خصوص مراحل دوم و سوم در بهمن و اسفندماه سال جاری اطلاع رسانی خواهد شد.

صلواتی در پایان از ریاست هیئت اسکیت آقای مالکی، رئیس کمیته اسکیت آلپاین آقای مشتاقیان، اداره ورزش محلات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و شهرداری منطقه 4 و همکاران پارک طبیعی شرق که زمینه برگزاری این مسابقات را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.

تدارک برگزاری مسابقات لیگ آلپاین اسکیت


بازدید از محوطه کوه نخوردی (پردیس اشراق) به منظور برگزاری مسابقات لیگ اسکیت آلپاین





جلسه کمیته برگزاری مسابقات لیگ آلپاین اسکیت،‌ آقایان مشتاقی رئیس کمیته آلپاین، صلواتی مدیریت پارک طبیعی شرق اصفهان،‌رهبری معاون فرهنگی منطقه۴ شهرداری اصفهان، شایگان معاون مالی شرکت توسعه سپاهان، رضایی کمیته فنی و اجرایی، خانم آقائی روابط عمومی هیأت