نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

نسیم عشق، شمیم مریم

دست نوشته ها، سفرنامه و گردشگری

یادبود سالگرد درگذشت فعال اجتماعی و از کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان

مهندس سید اصغر خادمی   


وحید صلواتی

 

منتشرشده روزنامه اصفهان زیبا 25 اسفندماه 1399

مشاهده صفحه روزنامه

در اواخر اسفندماه سال 1398، متأسفانه روانشاد مهندس سیداصغر خادمی، فعال اجتماعی و از کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان، عضو فعال و باسابقه جامعه مهندسی استان اصفهان و فرزند برومند مرحوم آیت الله حاج سیدشمس الدین خادمی(خادم الشریعه) از سلسلۀ بزرگ و معروف آل شرف الدین جبل عاملی و داماد مرحوم مهندس مُصَحِف و صبیّه علامه محمد تقی جعفری(ره)، بعد از یک دوره کوتاه بیماری مهلک قرن (کوید19) دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و موجب تأثر و تالم فراوان خاندان سادات و عالمان خاندان گردید.

مهندس سیّد اصغر خادمی، متولد 20مهرماه 1335اصفهان، از خانوادۀ بزرگان، علما و دانشمندان، اصفهان خاندان صدر، صدرعاملی و خادمی بود، وی دوران دانش آموزی در مدارس: قدسیه(خیابان عبدالرزاق)، تبریزی(چهارباغ پائین) و احمدیه (خیابان مسجد سید) اصفهان به تحصیل پرداخت و از دوران جوانی در فعالیت های اجتماعی و مذهبی در مکان مسجد نو(حاج رسولیها)، در شکوفایی فرهنگی - دینی جوانان، مشارکت داشت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان معتمد در میان مدیران و مردم در عرصه سازندگی مؤثر بود.

وی مهندسی خوش نام و پرکار در حوزه ی راه و ساختمان و نقشه برداری و از اعضای فعّال کانون کارشناسان رسمی دادگستری و آگاه به مسائل حقوقی بود و با اقشار مختلف مردم و برآوردن خواسته ها و نیازهای فکری آنها فعالیت داشت، وی انسانی با اخلاق، شوخ طبع و خانواده دوست بود، در 15شهریورماه 1363 ازدواج کرد و به همسر و فرزندانش با تمام وجود عشق می ورزید، در میان اقوام، دوستان و همکاران از لحاظ حسن رفتار، خوش برخوردی، روابط عمومی، جذابیت بالا و روحیه طنز زبانزد بود.

مهندس سیّداصغر خادمی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی اصفهان بود و در کارنامه ی حرفه ای خود سوابق مدیریتی متعددی از جمله: مدیرعاملی سازمان همیاری شهرداری های اصفهان، مدیر فنّی شرکت ساختمانی صفه بتون، عضو هیئت مدیره شرکت ساختمانی طوبی و عضو هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور سارویه را عهده داشت و به لحاظ اجرای عملیات عمرانی و مدیریت شهری از ابتدای مدیریت به خصوص در مناطق محروم خدمت نمود و هماره مورد اعتماد و احترام کارفرمایان و مدیران نظام و مردم بوده است.

علم آموزی و دانش پروری همواره جایگاه خاصی در ذهن مهندس سید اصغر خادمی داشت و ایشان همواره در این راه حرکت می کردند. برای مهندس خادمی اهمیت داشت که فرزندانشان نیز افراد علم آموخته و لایقی در جامعه شده و پله های ترقی را در مسیر دانش بپیمایند. از این رو فرزندان ایشان ‌نیز راه و خواسته ی پدر را ادامه دادند. چنانکه فرزند اول ایشان سروش، فوق لیسانس مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر، فرزند دوم ایشان فائزه، دکترای مهندسی عمران از یکی از دانشگاه های برتر آمریکا، و فرزند سوم ایشان عاطفه، لیسانس مهندس مکانیک دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه های خود دارند و به لطف خدا همگی در راه موفقیت گام بر می­دارند.

مهندس اصغر خادمی فرزند خلفی برای اجداد خود بود و برای اجتماع و وطنش همچون نیاکانش خوش درخشید، اما دست تقدیر، جامعه را از خدمات این فرهیخته و نخبه علمی و عملی محروم نمود و به ابدیت پیوست.

بدینوسیله، سالگرد درگذشت این انسان تلاشگر، خدمتگذار و ارزشمند را به خانواده های محترم و معزز: خادمی، مصحف، علامه محمدتقی جعفری و  برادران، خواهران، همسر گرانقدرشان بانو مهین مُصَحف و فرزندان گرامیش تسلیت می گوید.

هر چند که فراق و هجران آن عزیز سفر کرده در باورها نمی گنجد و بسیار سخت و دشوار است، لیکن تقدیر الهی را جز صبر و بردباری چاره ای نیست که همه از خداییم و به سوی او باز می گردیم، باشد که روح بلند این عزیز از دست رفته و مادر بزرگوارشان حاجیه خانم شجاعی همسر مرحوم آیت الله حاج سیدشمس الدین خادمی(ره) که به تازگی به رحمت خدا رفتند، در بارگاه امن الهی در جوار رحمتش جاودان بیاسایند.

برای آن فقید سعید از درگاه خداوند منان، علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگانش صبر جمیل واجر جزیل مسئلت داریم.


«روحش شاد»

مرگ پایان کبوتر نیست
مرگ وارونه یک زنجره نیست
مرگ در ذهن اقاقی جاری است
مرگ در آب و هوای خوش اندیشه نشیمن دارد
مرگ در ذات شب دهکده از صبح سخن می گوید
مرگ در حنجره سرخ گلو می خواند
مرگ مسئول قشنگی پر شاپرک است
گاه در سایه نشسته است به ما می نگرد
و همه می دانیم
ریه های لذت، پر اکسیژن مرگ است


مشاهده آلبوم تصاویر در ادامه مطلب:

 مشاهده آلبوم تصاویر در ادامه مطلب:

از راست:" سید اصغر، سید اکبر و سیدمرتضی خادمی

مراسم عقد سال 1363

مهندس در کنار فرزندان



روحش شـــــــــــــــاد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.